نکاتی در مورد الگوریتم 2020 اینستاگرام


 

احتمالا شنیده اید که اینستاگرام از الگوریتم های خاصی در نحوه ی نشان دادن محتواها به کاربران خود استفاده می کند و همواره در حال تغییر دادن و ارتقای این الگوریتم است. با هم برخی از موارد این الگوریتم را بررسی کنیم.

اگر از کاربران دائمی اینستاگرام باشید و یا صفحه ای پرمخاطب داشته باشید، متوجه شده اید که با گذشت زمان روش هایی که شاید قبلا برای افزایش مخاطب و بازدید خود انجام میدادید، دیگر با الگوریتم های جدید اینستاگرام کارایی ندارند.

 

استفاده از ربات ها

یکی از روش های پرکاربرد برای افزایش مخاطب در اینستاگرام، استفاده از ربات ها است. کاربران با توجه به هزینه ای که به ربات ها پرداخت می کنند، تعداد مشخصی دنبال کننده، لایک، کامنت، آنفالو و حتی بازدید از استوری ها دریافت می کنند. اینستاگرام هدفش افزایش تعاملات اجتماعی به شکل درست است. از این رو حساسیت زیادی روی حساب هایی که از ربات ها استفاده می کنند دارد و محدودیت هایی را برای اینگونه فعالیت ها اعمال می کند. به طور مثال اگر شما در یک ساعت تعداد زیادی افراد را فالو یا آنفالو کنید و یا تعداد زیادی پست را لایک کنید، این احتمال که از طرف اینستاگرام به عنوان ربات شناخته و دچار محدودیت ActionBlocked شوید بسیار بالا می رود.

توصیه ما این است تا حد امکان سمت استفاده از ربات ها نروید و اگر قصد استفاده از روش فالو در مقابل فالو را دارید، فقط در اوایل کسب و کارتان و برای دریافت 100 الی 1000 مخاطب اولیه این کار را بکنید نه بیشتر!

 

هشتگ گذاری جدید

هشتگ گذاری همیشه یکی از روش های موثر در بیشتر دیده شدن پست های شماست. اینستاگرام قابلیت اضافه کردن 30 هشتگ را به متن پست های شما می دهد. اما نکته ای در مورد این الگوریتم جدید وجود دارد! اگر مانند گذشته تعداد 30 هشتگ را ابتدا یا انتهای متن پست خود اضافه کنید، اینستاگرام محتوای شما را به عنوان اسپم می شناسد و نتیجه عکس این است که پستتان به کاربران کمتری نشان داده می شود. اینستاگرام به این موضوع اهمیت می دهد که پست های چشم نوازتر را به کاربران نشان دهد و پست ها برایشان آزاردهنده نباشند. پس در اضافه کردن هشتگ زیاده روی نکنید و حداکثر 5 الی 10 هشتگ مرتبط با موضوع در میان متن پست خود بگنجانید و سعی کنید از هشتگ های کاملا یکسان در تمام پست های خود استفاده نکنید.

 

استفاده از تمام قابلیت های برنامه

اینستاگرام کاربرانی را که از تمام امکانات برنامه اش استفاده می کنند بیشتر دوست دارد! سعی کنید به طور مداوم و موثر از قابلیت های پست به صورت عکس و فیلم، استوری، IGTV، لایو و … استفاده کنید. به دایرکت ها و کامنت ها با حوصله پاسخ دهید. نسبت به پست ها و استوری های دوستانتان واکنش نشان دهید. همه ی اینها درگیری شما را با برنامه افزایش داده و به اینستاگرام این پیام را می فرستد که شما به برنامه اش علاقه دارید در نتیجه صفحه شما را به کاربران بیشتری نشان می دهد.

مدت زمان ماندن کاربران روی پست شما

اینستاگرام در الگوریتم جدید قابلیت فهمیدن این موضوع که مخاطبان روی پست شما چه مدت زمانی صرف کرده اند را دارد! هرچه محتوای شما جذاب تر باشد، کپشن طولانی ولی مفید و جذابی نوشته باشید، مخاطب بیشتر روی پست شما می ماند و اینستاگرام متوجه می شود شما محتوای جذابی برای کاربران تولید کرده اید، پس آن را به افراد بیشتری نشان می دهد. همچنین استفاده از پست های آلبومی و ویدیوها که مکث روی پستتان را طولانی تر می کنند، مفید است.

 

تریبون حتما بخوانید: از صفحات مجازی خود چگونه بیشترین درآمد را داشته باشیم؟

 

بازدید در ساعات اولیه انتشار

از آنجایی که اینستاگرام دیگر پست ها را بر اساس ساعت انتشار به کاربران نشان نمی دهد، یکی از موارد مهم در ببیشتر دیده شدن پست هایتان، دریافت بازخورد خوب در ساعت اولیه انتشار است! برای این کار می توان بلافاصله پس از انتشار پست، در یک استوری به مخاطبان این موضوع را اطلاع داد تا به صفحه شما مراجعه کرده و پست جدید شما را ببینند. همچنین شما می توانید از مخاطبان خود خواهش کنید “اطلاع رسانی برای پست های جدید” را در صفحه تان روشن کنند تا پست های جدید شما را از دست ندهند.

شما می توانید در متن کپشن از مخاطبان خود سوالی بپرسید یا از آنها بخواهید نظر خود را راجع به پست جدیدتان بنویسند و باعث درگیری (engagement) بیشتر آنها با صفحه تان شوید. آخرین مورد هم ساعت انتشار پستتان است که با کمی جست و جو در بین آمار و ارقام متوجه خواهید شد که در چه ساعاتی از روز مخاطبان فعال بیشتری حضور دارند تا در همان ساعات اقدام به انتشار پست کنید.

 

محتوای با کیفیت و کافی

با رعایت همه ی موارد گفته شده، اگر پست ها و استوری های شما کیفیت و خلاقیت کافی را نداشته باشند، احتمالا بعد از مدتی مخاطبان فعلی خود را هم از دست خواهید داد! با بالابردن اطلاعات و وقت کافی گذاشتن و ارزش قائل شدن برای مخاطبان، محتوای خوب تولید کنید و به اینستاگرام نشان دهید که مطالبان ارزش بارها دیده شدن توسط کاربران مختلف را دارند.

 

نکته آخر!

اگر در ابتدای مسیر کسب و کارتان هستید، نگرانی و استرس را بابت تعداد! مخاطبان از خود دور کرده و تمرکز اصلی را روی افزایش کیفیت و جذابیت محتوا و ایجاد درگیری بیشتر مخاطبان با پست هایتان بگذارید. فراموش نکنید که دیده شدن و معروف شدن نیازمند صبوری است و مردم همیشه جذب محتوای خوب و مفید می شوند. پس هرگز کیفیت را فدای کمیت نکنید.

یادآوری این نکته ضروری است که شرکت اینستاگرام الگوریتم های مورد استفاده خود را جایی عنوان نمی کند و تمامی مواردی که گفته می شود، با آزمون و خطا توسط کاربران به دست آمده و کسی نمی تواند به طور قطعی ادعا کند که از تمامی الگوریتم های اینستاگرام خبر دارد! ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهم ترین و کاربردی ترین نکات را در این خصوص بیان کنیم. اگر شما هم نکته جدیدی راجع به الگوریتم اینستاگرام می دانید، خوشحال می شویم نظرتان را برایمان بنویسید.

 

ممنون از همراهیتان تا انتهای این نوشته:))

آموزشکسب و کار

اینستاگرامصفحات مجازیکسب و کار اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *